TAPAHTUMATIEDOTE: ARKKITEHTUURIMUSEON JA DESIGNMUSEON PIHALLA AVAUTUVA KIERRÄTYSKYLÄ KOTOUTTAA MAAHANMUUTTAJANAISIA

Arkkitehtuurimuseo / Tiedote
8.12.2016

Upcycling Center Helsinki
Museopiha, Ullanlinnankatu
10.12.2016–26.3.2017

Suomen ensimmäinen Upcycling Center avataan Helsingissä Arkkitehtuurimuseon ja Designmuseon yhteisellä pihalla 10.12.2016. Upcycling Center on kierrätetyistä konteista rakennettu kierrätyskylä, jossa kierrätetyistä materiaaleista loihditaan designtuotteita kiertotalouden hengessä.

Kierrätyskylän työpajojen tavoitteena on tukea kotoutumista ja lisätä merkityksellisen toiminnan kautta työttömien naisten ja erityisesti maahanmuuttajien aktiivista osallisuutta yhteiskunnassa. Työpajoissa 5–10 naista ammentaa luovuudestaan kehitellen ratkaisuja erityisesti tekstiilijäteongelmiin ja valmistaa designtuotteita muun muassa Arkkitehtuurimuseon ja Designmuseon kierrätysmateriaaleista. Tuotteet ovat myynnissä työpajojen ohessa olevassa putiikissa, jossa myydään myös EDEL City Oy:n tuotteita.

Toiminta on avointa yleisölle: aukioloaikoina konteissa saa vierailla tutustumassa toimintaan ja vaihtamassa ideoita. Kylässä järjestetään myös kaikille avoimia maksuttomia työpajoja ja muuta toimintaa. Upcycling Centerin takana on alan asiantuntija ja luovan alan yrittäjä Isabella Haas EDEL Citystä.

Upcycling Centerin tuotantokontti ja putiikki avoinna ti-pe klo 13-17 ja la klo 11-16.

Tervetuloa seuraamaan toimintaa!

Avoin ja maksuton kierrätystyöpaja lauantaisin klo 13-15
10.12., 17.12., 7.1., 14.1., 21.1., 28.1., 4.2., 11.2., 18.2., 25.2., 4.3., 11.3., 18.3., 25.3.

Lauantaina 10.12. avajaiset – tervetuloa!
Avoimissa työpajoissa klo 13–15 valmistetaan joulukoristeita.

Upcycling Center
Upcycling Center -avajaiset

Isabella Haas
isabella.haas@edelcity.com

Yhteistyökumpanit: Designmuseo, Arkkitehtuurimuseo, EDEL City Oy, Finncontainers Oy, Monika Naiset ry, AFAES ry

Arkkitehtuurimuseo on vuonna 1956 perustettu valtakunnallinen arkkitehtuurin erikoismuseo.